14.00 no words can describe this

japp, som ni ser är klockan två, min far kommer snart och jag har precis städat färdigt mitt rum och ska ta mig an disken. men först ska jag berätta om;
MITT 2010 I ORD. :)
japp, dåskavise.
vi börjar väl med nyår... hahah finns egentligen inte så mycket att säga om det, jag och andrea var la i kättilstorp osv. kul.
januari 2010 mådde jag skit, jag visste varken ut eller in. men tur var då att man hade vänner man kunde lita på och falla på, i visdom av att de alltid skulle hålla uppe mig över ytan. när jag inte oroade mig över tillvaron spelades det fruktansvärt mycket Mario Kart, både wii och playstation, skoj. det åts väldigt många fruxoklubbor och skolan började alldeles förtidigt efter ett på tok för kort lov.

en av alla tusen flumbilder
februari 2010 började jag oroa mig för gymnasiet och jag tränade en hel del fotboll. skäänt. livet började bli normalt utanför skolan och jag och min far åkte till falkenberg på sportlovet, dock bara över dagen för att se hur det såg ut. allt för mycket snö.

sadly enough, this is the ocean
mars 2010 var mitt liv ganska lugnt, det hände inte för mycket och ja, jag tog det mestadels lugnt. men visst fanns det svackor där också, men inte lika stora som förgående månader. det kändes som om min vardag var likadan dag efter dag.

en bild säger mer än tusen ord. skoldag en dag i mars,
fotograf; Andrea Lindh
april 2010 var en helt okej månad, vi åkte till danmark med laget och jisses vad underbart det var. det spelades såklart mycket fotboll, men annat skoj hände också. våren var kommen och sommaren närmade sig. mitt liv kom till rätta igen. underbar månad.

ett av alla tusen uppdrag - Johanna Eng
Maj 2010 var också en helt fantastisk månad, vi åkte till stockholm med klassen och stackars ellinor hade magsjuka på vägen upp, så en femtimmare på busstoaletten för hennes del. jag hade sjukt skoj med mina vänner och tjejkvällarna blev allt fler vilket inte gjorde mig något ont. det spårade väl mycket närsom varsom. inte mig emot.

en bild från hemresan från stockholm, (jag och ellinoris!)
Juni 2010 känslan av att vi var påväg ut ur vartoftaskolan var total och elva dagar in så stod vi där redo för utgång en sista gång. men det hände mycket skoj innan. vi annordnande avslutningsmiddag som blev jättemysig. jag och ellinor åkte till falkenberg med pappa över helgen innan vi slutade skolan och min mobil blev stulen. vi sov på skolan, och den kvällen, kunde egentligen inte blivit bättre... HAHA jag gick ur nian, och fällde en tår.. eller ganska många tårar när jag hade i åtanke att detta är den sista stunden vi är en klass. min systers barn fick en ledig vecka från deras föräldrar då vi tog hand om dem.

skolavslutningen 2010

falkenberg med ellinor 2010
juli 2010 den tredje juli bar det av till falkenberg ännu en gång, dock denna gång utan ellinor :) hahah där spenderade jag två härliga veckor och vädret var helt underbart. jag brände mig och kunde knappt gå i tre dagar efteråt.. precis sådär det ska vara. jag kollade på vallarnas uppsättning och jag häslade på i ullared. jag var på varbergsfästning precis som alla andra år. :) wonderful. när jag kom hem hann jag i pirncip packa upp och packa om, för tre dagar senare bar det av till göteborg för att spela gothia cup. apakul.



augusti 2010 gick jag mest och förberedde mig mentalt för skolan och allt det nya som skulle ske. jag var mestadels bortkommen denna månad. hände inte så mycket mer.

en bild från den sista tiden av den blonda eran.. :(
september 2010 färgade jag första gången mitt hår, skillnaden var inte så synlig men jag började enkelt för att inte gå från tokblond till svarthårig typ :) hhah mer än så hände inte i mitt spännande liv förutom att jag började känna mig hemma i gymnasiets värld.

oktober 2010 började jag köpa julklappar och förbereda mig., jag längtade till lov mer än något annat och jag kände inte för något annat än att spela fotboll.. jag tokförberedde mig för odencup och tränade så fort jag fick chansen till det. jag färgade mitt hår en andra gång.

håret ser oranget ut på bilden, men nej. det var det inte.
november 2010 jag fyllde 16 och jag färgade mitt hår riktigt mörkt denna gången. hua. jag spelade odencup och gjorde faktiskt ett mål skoj. i odencup nämner jag inte så vidare mycket om hur det gick, för ibland måste man ha tur. men iallafall vi kom på en godkänd tredjeplats om man kommer ihåg historien bakom den ;d haha jag firade min mamma osv.

december 2010 firade jag jul med mina nära och kära och det var toppen. jag färgade dock mitt hår mörkare fyra dagar innan jul då färgen tidigare börjat gå ur. jag fick jullov och mös med min familj. nyår festade jag in på riktigt sätt denna gång med mina underbara vänner. helt underbart!

jag mös också med mina riktigt underbara vänner

jag festade runt som en galning och hade det bra


kort och gott, mitt år var ganska bra. :)

over and out from dahl!

lätta ditt hjärta!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0