00.00 det är konstigt det där med livet min vän

det är konstigt det där med kärlek...
ena stunden har du båda fötterna på jorden, som om de vore fastklistrade.
andra stunden, hänger du i princip upp och ner i ett par intensiva ögon,
som man konstigt nog.. faktiskt inte kan få nog av.
fast att man inte vet så mycket om personen egentligen...
vet man fortfarande allt man vill och behöver veta
man blir lugn av att höra hjärtslag, andning.
det blir som en enda stor räddning.

det är konstigt det där med livet...
jag trodde sedan barnsben att jag var en av de människor i livet
som allitd visste hur mitt liv skulle bli.
jag hade fel.
jag skulle aldrig ens se mig i stjärnorna efter min framtid.
eftersom att jag vet, att den inte finns där.
det finns egentligen inte någonstans.
det är JAG som skapar den.

det är konstigt det där med döden....
jag har varit på en del begravningar.. men jag har inte blivit klokare för det.
jag har inte kommit närmare döden fast att jag suttit i kyrkobänkar som gjort min rumpa öm
fast att jag varit så mycket i kyrkan, tro mig.. det har jag faktiskt
har jag ännu inte övervunnit min rädsla för döden...
men vad gör det? jag är 16 år.
förhoppningsvis lever jag om 10 år, och ska då en dag fundera över..
om jag fortfarande är rädd. hm...

det är konstigt det där att vara tonåring...
man har alltid fulla parkeringsplatser för tankar och funderingar innanför pannloben
det är sällan något blir som man tänkt sig.
alla kval, och val. grpptryck, press ifrån media.
ja... bara för att jag läser tidningen.. gör inte det mig till en klokare människa.
det ger mig mer tankar att annalysera och försöka förstå meningen med livet.
det tog ett tag innan jag förstod, att livet framför mig, finns inte än.
jag idag, skapar mitt liv imorgon..



åter igen.. det är konstigt det där med livet, döden, kärleken, att vara tonåring.
men man lär sig.
 det är konstigt det där.


lätta ditt hjärta!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0