18.32 gissa vad du glömde, den hänger runt min hals, jag önskar att jag var en sån som inte tänker alls

du försöker ställa mig mot väggen, men jag står aldrig still
för jag tror att livet just har börjat, och det blir..
det blir vad jag gör det till.

det är tomma ord som fastnar, för jag låter dem va' kvar
men jag lovat den här gången, att jag ska ge allt jag säger att jag har

words don't come easy, without a melody
i'm always thinkin' in terms of do re mi

boy i hear you in my dreams
i feel your whisper across the sea
i keep you with me in my heart
you make it easier when life get hard

inga jordskalv där vi bodde, ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
du var 17 jag var 16, och jag skolkade från allt
jag ville bara va med dig, jag vill bara va med dig

det är en storm påväg inatt, ransaka och bekänn
guds son ska komma nedstigen från himlen igen
du ska stå naken framför sanningen, jordens alla kval
han ska pröva din styrka, han ska testa din moral

jag har en situation med ett annat liv, och du har ingen del i det
jag ska ingenstans jag bara bryter lite is,
det sägs att allting vänder och det stämmer väl på sätt och vis.

om du reser dit i vår
säg att jag gärna kommer åter
ifall allting är förlåtet
att man blir klokare med åren

Jag behöver ingen lag
och inga jävla föredrag
Du är du och jag är jag
och är det så att din väg
ändå går precis intill
så kan vi bara hjälpas åt
att komma dit vi vill

en vanlig Skanstullskväll
Jag minns bara allt det bra
allt som var du och jag
men aldrig, aldrig
kommer allt tillbaks

Fast du inte lyssnar vet jag att du hör ändå
jag vill hinna säga allting innan jag ska gå
älskling, vänta får jag bara sitta bredvid dig
det var han som ville kyssa mig


Du är stor som en ande
Och gör mig liten som få
Men du får mig att le som ingen annan
Och sjunka lågt och be om mer

Det är vår och varmt
och fullt med folk på stan
och jag har köpt nya solglasögon
och gömt mig i dom hela dan

Jag grät och vi kysstes
fast jag borde ha bett dig att gå
och jag ska aldrig mer säga sanningen
till nån som saknar förmåga att förstå




där har ni några låtar som får mitt hjärta att göra ont faktiskt.. antingen för att det är så fint att det smärtar och ögonen tåras.. eller att jag får en sådan hoppaskuttalevalivetsjungasåhögtattgrannarnahörochtondövtförattröstentarslutmenintebryrmig-känsla.

lätta ditt hjärta!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0