17.40 när känns luften? hm... kvart över nio!

hihihih busigt nog att just idag... har jag kollat igenom min gamla dagispärm sådärför ska ni få ett "test" från min barndom! :)

1. vad heter du? - Johanna Dahl
2. var bor du? - Vartofta
3. telefonnummer? - +9
4. när fyller du år och hur mycket? - november 3 år
5. vad tycker du om att gå till dagis? - bra, roligt
6. varför går du till dagis? - för att jag vill det
7. vad jobbar mamma och pappa med? - med sina kompisar, syr lite julklappar. pappa säljer skridskor
8. vad vill du jobba med när du blir stor? - jobba med mamma på kappahl
9. vad blir du glad (a)/ledsen (b)/arg(c) av? - a. när pappa kommer hem, och mamma också och jag.
b. när jag ser tigrar, ödlor och krokodiler. c. tigrar! (skrek hon högt)
10. vad blir du rädd för? - ja det tror jag, (tänkte länge sedan sa hon) krokodiler
11. är vuxna rädda någon gång? när? - pappa är rädd för krokodiler, mamma - tigrar, sarha- hajar, jennie... sin fröken!
12. har du något knep för att somna fort? - jag läser böcker, och så har jag min nonno.
13. kan vi göra så att det blir fint väder? - (lite fundersam, men det tyckte hon) det skulle vara varmt så man kunde gå i tofflor och kortbyxor.
14. känner stolen (a) om jag slår den? hunden (b)? - a. ja den får ont. b. ja.



ah här är jag år. längesedan... ålder 3. för er som inte vet vad min nonno är så är det en gammal
snuttefilt som innan vart min mors favoritt-shirt men som vanligt i den åldern så är allt som är mammsens
är mitt. hihih söt jag vart när jag var trött. :)

intervju om naturvetenskap och teknik för barn. Tema "Luft".
Vartofta 11/11-99
vart finns luft?
som man andas ur.
var finns luften då?
(pekar på munnen)
I munnen?
Mmm.
Finns luften någon annanstans?
no.
syns luften?
neej!
luktar den?
no.
smakar den?
(funderar lite) no.
Känns den?
yes.
När känns den?
Kvart över nio.

ah attans så söt man kan vara när man fyller 2 år.


lätta ditt hjärta!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0